Klauzula Informacyjna RODO

I. DEFINICJE

ADMINISTRATOR – oznacza administratora danych osobowych Klientów – Sebastian Iwasyk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Sebastian Iwasyk CreativeDron pod adresem 32-075 Przybysławice 6, NIP: 6821797149, email: [email protected], tel.: 502315275;
Strona – oznacza stronę internetową Administratora, działającą w domenie: www.jurtajura.pl ;
Urządzenie – oznacza elektroniczne urządzenie, za pośrednictwem którego Klient uzyskuje dostęp do Strony.
Klient – oznacza każdego Klienta korzystającego z Obiektu, ze Strony lub nawiązującego kontakt z Administratorem w inny sposób.
Obiekt – oznacza obiekt: Jurta Jura pod adresem 32-075 Przybysławice 6.
RODO – oznacza Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Polityka Prywatności – niniejszy dokument określający zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów.

II. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Polityka Prywatności znajduje zastosowanie, jeżeli korzystasz z usług Administratora, korzystasz ze Strony, korzystasz z Obiektu, kontaktujesz się z Administratorem np. za pośrednictwem poczty elektronicznej, otrzymujesz od Administratora pocztą elektroniczną wiadomości mailowe lub kontaktujesz się telefonicznie z Administratorem.
  2. W zależności od usług, z jakich korzystasz, Administrator przetwarza następujące dane osobowe: adres e-mail, Imię i Nazwisko, adres, numer PESEL, numer rachunku bankowego, numer telefonu, treść wiadomości, inne dane przekazane przez Klienta w związku z powierzaną Administratorowi do wykonania usługą lub przed zawarciem umowy, wizerunek w związku z korzystaniem z monitoringu wizyjnego w Obiekcie.
  3. Administrator wykorzystuje dane osobowe w celu udostępnienia Klientom usług Administratora – zawarcia umowy, a także odbioru i wysyłki poczty elektronicznej w związku z realizacją umowy lub przed jej zawarciem. Podstawą do przetwarzania danych jest przetwarzanie niezbędne dla realizacji umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO); przetwarzanie niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO); a w pewnych przypadkach podstawą prawną może być także szczególny przepis prawa, który pozwala Administratorowi przetwarzać dane, w celu wykonania prawnego obowiązku – np. przepisy rachunkowe i podatkowe (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  4. Administrator wymaga podania przez Klienta tych danych osobowych, które są niezbędne dla realizacji umowy – wykonania usług lub odpowiedzi na wiadomość. W przypadku, gdy informacje te nie zostaną podane przez Klienta, Administrator nie będzie mógł zrealizować usług lub udzielić odpowiedzi. Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, np. podatkowe, Administrator może wymagać podania także innych niezbędnych danych. Poza powyższymi przypadkami, podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne.
  5. Administrator powierza dane osobowe do przetwarzania dostawcom usług, którzy realizują określone obowiązki i funkcje w imieniu Administratora. Administrator udostępnia dane dostawcom usług mającym na celu: wsparcie strony internetowej, realizację usług związanych z przechowywaniem danych, realizację usług księgowych na rzecz Administratora. Administrator powierza dostawcom usług wymienionym powyżej wyłącznie takie dane, które są niezbędne dla prawidłowego wykonania usług na rzecz lub w imieniu Administratora. W przypadku przekazywania danych, Administrator zapewnia, aby dostawca usług przetwarzał dane z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa, a także nie wykorzystywał danych do celów innych niż realizacja usług na rzecz Administratora.
  6. Administrator nie przekazuje danych osobowych innym podmiotom niż dostawcy usług opisani w ust. powyżej, za wyjątkiem przypadków, gdy jest to konieczne w związku z przepisami prawa lub decyzją organów władzy, a także w przypadku konieczności ustalenia, wykonywania lub obrony praw Administratora.
  7. Administrator nie przekazuje danych osobowych poza obszar Unii Europejskiej.
  8. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów wyłącznie przez taki okres, jaki jest konieczny dla należytego wykonywania umów z Klientami, tj. świadczenia usług, dochodzenia roszczeń w związku z wykonaniem umowy, a także przez okres jaki wynika z obowiązków nałożonych na Administrator przepisami prawa (np. w zakresie wykonania obowiązków podatkowych i rachunkowych, zgodnie z właściwymi przepisami przez okres 5 lat), wyłącznie w niezbędnym zakresie.
  9. Administrator zapewnia stosowanie należytych technicznych i organizacyjnych zabezpieczeń danych osobowych, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa przetwarzanym danym osobowym.
  10. Klientom przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, w tym zwrócenia się o udzielenie informacji o swoich danych lub przekazania kopii tych danych, przetwarzanych przez Administratora.
  11. Klientom przysługuje prawo do poprawiania danych osobowych, w przypadku gdy dane te są niekompletne, nieaktualne lub nieprawdziwe.
  12. Klientom przysługuje prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przez Administratora. Sprzeciw „marketingowy” – Klient ma prawo sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Sprzeciw z uwagi na szczególną sytuację – Klient ma także prawo sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celach innych niż marketing bezpośredni, a także, gdy przetwarzanie jest Administratorowi niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym. Należy wtedy wskazać szczególną sytuację, która uzasadnia zaprzestanie przez Administratora przetwarzania objętego sprzeciwem. Administrator przestanie przetwarzać dane Klienta w tych celach, chyba że wykaże, że podstawy przetwarzania przez Administratora danych są nadrzędne wobec praw Klienta lub też że dane są Administratorowi niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  13. Klientom przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych przez Administratora.
  14. Klientom przysługuje prawo do żądania usunięcia danych osobowych.
  15. Klientom przysługuje prawo do żądania przeniesienia danych osobowych do Klienta lub wskazanej osoby trzeciej.
  16. Klientom przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego ds. ochrony danych osobowych: Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, Polska, strona internetowa:  http://www.uodo.gov.pl/
  17. Administrator nie dokonuje profilowania danych. Administrator nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji.

 

Regulamin Monitoringu Wizyjnego

  1. Niniejszy Regulamin ma na celu określenie:
    a. zasad i celu stosowania monitoringu wizyjnego w Obiekcie;
    b. zasad zarządzania i obsługi systemu monitoringu wizyjnego;
    c. zasad bezpieczeństwa związanych z monitoringiem wizyjnym.
  2. Ilekroć w treści Regulaminu użyte zostały poniższe określenia, mają one następujące znaczenie:
    a. Regulamin – poniższy Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego,
    b. Obiekt – obiekt Jurta Jura pod adresem 32-075 Przybysławice 6,
    c. Monitoring wizyjny – system zespolonych środków technicznych umożliwiający rejestrację obrazu w Obiekcie,
    d. ADO – Administrator Danych Osobowych w rozumieniu przepisów RODO; Sebastian Iwasyk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Sebastian Iwasyk CreativeDron pod adresem 32-075 Przybysławice 6, NIP: 6821797149, email: [email protected], tel.: 502315275;
    e. RODO – oznacza Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  3. Podstawę prawną dla niniejszego Regulaminu stanowi art. 6 ust. 1f RODO.
  4. Celem stosowania monitoringu wizyjnego w Obiekcie jest:
    zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym na terenie Obiektu, w tym osobom odwiedzającym oraz właścicielom Obiektu;
    zapewnienie ochrony mienia.
  5. Monitoring wizyjny w Obiekcie obejmuje teren wokół Obiektu: wejście, parking oraz ogród wokół Obiektu. Monitoring nie obejmuje wnętrza Obiektu.
  6. System monitoringu obejmuje teren ogólnodostępny wokół Obiektu.
  7. Miejsca objęte monitoringiem wizyjnym są oznakowane stosownymi tabliczkami informacyjnymi.
  8. System monitoringu w Obiekcie obejmuje:
    kamerę rozmieszczoną na zewnątrz Obiektu;
    urządzenia wraz z oprogramowaniem służące do rejestracji i podglądu obrazu z kamery, odtwarzania oraz kopiowania nagrań.
  9. Rejestracji podlega wyłącznie obraz z kamery. Zakazana jest rejestracja dźwięku.
  10. Monitoring funkcjonuje przez całą dobę. Decyzję o jego trwałym lub czasowym wyłączeniu może podjąć wyłącznie ADO.
  11. Dane z monitoringu obejmują:
    oznaczenie daty i godziny zarejestrowanego zdarzenia;
    wizerunek osób, których określone zachowanie zostało zarejestrowane na nagraniu.
  12. Z wyjątkiem określonym w pkt 12 Regulaminu, ADO określa czas przechowywania nagrań z monitoringu wizyjnego, uwzględniając możliwości techniczne posiadanego systemu, z zastrzeżeniem, iż czas ten nie może być dłuższy niż 14 dni od dnia nagrania. Z upływem wyżej wymienionego okresu zarejestrowane nagrania podlegają obowiązkowemu zniszczeniu w sposób trwały. Dopuszczalne jest zniszczenie nagrań poprzez ich automatyczne nadpisanie.
  13. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie obowiązujących przepisów prawa lub ADO uzyskał informację, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin maksymalny określony w pkt 12 ulega przedłużeniu do czasu zakończenia postępowania. Informacja do ADO winna mieć formę wniosku o zabezpieczenie nagrania.
  14. Wniosek o zabezpieczenie nagrania powinien obejmować:
    dane wnioskodawcy;
    określenie daty, miejsca i przybliżonego czasu zdarzenia, którego dotyczy wniosek;
    opis zdarzenia;
    uzasadnienie wniosku, ze szczególnym uwzględnieniem celu wykorzystania nagrania, rodzaju postępowania, w którym przedmiotowe nagranie może być dowodem, określeniem przybliżonego czasu w jakim zostanie wszczęte postępowanie.
  15. ADO może żądać od wnioskodawcy dodatkowych informacji, które uzna za niezbędne dla potrzeb rozpatrzenia wniosku, a w przypadku jego pozytywnego zaopiniowania określenia czasu przechowania nagrania zdarzenia objętego wnioskiem. Udostępnienie zabezpieczonych nagrań może nastąpić wyłącznie na rzecz podmiotów i organów uprawnionych do ich otrzymania i przetwarzania zawartych w nich danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  16. W przypadku bezczynności wnioskodawcy lub organów właściwych do poprowadzenia postępowania objętego wnioskiem, w okresie przechowania nagrania, wskazanym przez ADO, nagranie podlega trwałemu zniszczeniu. W sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku, ADO informuje wnioskodawcę o obowiązującej w powyższym zakresie procedurze.
  17. Nadzór nad systemem monitoringu wizyjnego w Obiekcie sprawuje bezpośrednio ADO lub upoważniona przez niego osoba.
  18. ADO lub upoważniona przez niego osoba dokonuje cyklicznej, nie rzadziej niż 1 raz do roku, weryfikacji legalności i celowości stosowania w Obiekcie systemu monitoringu wizyjnego.
  19. ADO uprawniony jest do wyznaczenia osoby, do której obowiązków należeć będzie obsługa techniczna systemu monitoringu, w tym zapewnienie bezpiecznego funkcjonowania systemu, usuwanie awarii oraz serwis. Powyższe zadania mogą być realizowane przez podmiot zewnętrzny, na podstawie stosownej umowy.
  20. W związku z funkcjonowaniem systemu monitoringu wizyjnego, w Obiekcie dochodzi do przetwarzania danych osobowych. ADO realizuje obowiązki Administratora Danych Osobowych wynikające z RODO.
  21. ADO realizuje obowiązki ochrony danych osobowych w związku ze stosowanym systemem monitoringu wizyjnego poprzez:
    a. opracowane i wdrożone stosowanych procedur ochrony danych osobowych;
    b. umieszczenie czytelnych i widocznych informacji o stosowaniu monitoringu wizyjnego, w miejscach nim objętych oraz za pośrednictwem strony internetowej www.jurtajura.pl;
    c. udostępnienie klauzuli informacyjnej ochrony danych osobowych w Obiekcie oraz za pośrednictwem strony internetowej www.jurtajura.pl